تربیت بدنی
با سلام و خستنه نباشید به تمام دوستان
در اینجا میخواهم توضیحی در مورد تربیت بدنی به خدمتتون عزض کنم
بنابر گفته ژرژ هپر فرانسوي در تعريف تربيت بدني داريم:« تربيت بدني علمي است, منظم, اصولي, تدريجي و مداوم از سن کودکي تا کهولت به منظور تقويت کامل بدن و پرورش استعدادهاي افراد براي هر انجام هر نوع فعاليت ميباشد .
پس هدف نهايي در تربيت بدني پرورش توانايي هاي جسماني و رواني افراد, به منظور پرورش انسانهاي است خلاق و مبتکر و از لحاظ رواني و آماده از لحاظ فيزيولوژيکي و جسماني .
پس از دوره رنسانس وانقلاب صنعتي در اروپا و متعاقب آن در کشورهاي در حال توسعه همانند کشورهاي جهان سوم بدليل ماشيني شدن زندگي و کار و فعاليت مداوم صنعتي, انسانها نياز به آمادگي جسکاني و فعاليت بدني براي ارضاي روح و روان خود و همچنين امادگي جسماني براي جلوگيري از ابتلا به انواع و اقسام بيماري هاي جسمي و روحي دارند و اين امر به طور مشخص در مدارس بايد دنبال شود.به همين منظور درس تربيت بدني در مدارس براي رفع کاستي هاي جسماتي گنجانده شده است که در برنامه مدارس کشورمان اعم از ابتدايي و راهنمايي و دبيرستان 2 ساعت در هفته مي باشد که با توجه به تحقيقات انجام شده وافر ورزش بر روي کار آيي افراد, 2 ساعت در هفته به اين منظور کم مي باشد و ا نظر بنده بايد به 4 الي 6 ساعت در هفته افزايش يابد. در مورد تدريس تربيت بدني هم مي توان گفت کارورزي تمرين دبيري نقش بسيار مهمي در تربيت افراد و متخصص براي تدريس در آينده را فراهم مي کند.
به امید آن روز که همة انسانها بدنی سالم داشته باشند
یا علی
Feel Passions of Sports Extremity in Sky of SCiENCE
###
###
###
###
#####
###
#
© 2009 http://www.HamidMahdavi.com
لطفا مطالب وب سایت یا اینستاگرام رو دنبال کنید